Jeg fikk inn en kommentar fra ei jente som heter Marlene, som jeg ville svare her på et innlegg slik at andre kan lese og se hva jeg gjør :)


Jeg syntes du virker kjempeflink!

Jeg er ganske overvektig, så må begynne å leve sunnere og trene. men trenhger tips!

Hvordan klarer du å gå på en diett? blir fristet til alt så har aldri klart det.. og det å trene får jeg aldri til..

Hjeelp :)?

KEEP UP THE GOOD WORK, DU VIRKER FANTASTISK :)

 

Mitt svar:

 

Hei Marlene.!

 

Tusen takk for kommentaren! :)

 

Jeg er egentlig ikke flink til å gå på diett selv. Jeg hater å gå på dietter, fordi jeg veit at det ikke kommer til å funke eller så sprekker jeg. Det jeg gjør er at jeg bytter ut noen matvarer. Som f.eks har jeg sluttet å spise brød. Jeg har gått over til fullkorn knekkebrød som inneholder bare 31 kalorir pr knekkebrød. Å det i seg selv kan hjelpe deg veldig. Jeg sier til meg selv at jeg skal klare å drikke 3 flasker med vann hverdag. (flaske som rommer 7 dl). På kvelden hvis jeg får søtsuget så tar jeg meg en appelsin, og en stor flaske som jeg fyller med funlight saft, og masse isbiter. Noe jeg også har lært er at hvis man har søtsug, så alltid ha med en sukkerfri tyggis med en herlig søt smak. Hvis du kjøper Stimerol sugarfree gum Fushion, så kan du velge mellom masse deilige smaker, og hver tyggis inneholder bare 3,6 kalorir. Noe du klarer forbrenne med å gå noen skritt.

 

Siden jeg er et vanlig menneske så selvfølgelig så sprekker jeg noen ganger. Sånn er det bare. Å da har jeg sagt til megselv at hvis jeg sprekker i en ukedag og spiser en sjokolade f.eks, så får jeg mindre "goddis" i helgen.

 

En anna ting som er kjempe smart er å alltid ha med deg frukt eller en gulrot i veska når du skal ut. Når du kjenner at du blir litt småsulten så er det bare å ta opp et eple ifra veska enn å gå innom en butikk der man fort kan ende opp med å kjøpe kjeks og masse anna man egentlig ikka skal ha.

 

Så noen viktige ting man alltid burde ha i veska:

 

  • Vannflaske!
  • Frukt og/eller grønnsaker.
  • Sukkerfri tyggis med en søt smak.

 

Jeg skal love dere at man kan komme langt med små endringer.


Å det med at du ikke får til å trene. Bare tull. Alle klarer det. Det har bare noe med innstillingen din å gjøre. Alle klarer å trene. Ta en gåtur på 20-30 min. DET er trening. Beveg kroppen din mest mulig. Når jeg er på jobb og kjeder meg litt, så kan jeg hoppe litt rundt i butikken. Veit det høres forferdelig teit ut. Men det er trening. Trener muskler, spenst og forbrenner fett. Så alle klarer å trene!



Noe som også hjelper på motivasjonen min er å lese forskjellige treningsblogger. Min favoritt for tiden er: http://www.motivated.no/ .

 

Å til Marlene: Hvis du vil kontakte meg, og kanskje snakke litt om tilstanden din, motivasjon og litt mat tips så send meg gjerne en mail: Charlotte.Isachsen@hotmail.com.

Håper dette var lærerikt for noen av dere, og syntes dette var intressant å lese. Å jeg vil takke alle som støtter meg, og oppmuntrer meg til å trene og virkelig stå på.

Kategori: the diet show



Kommentarer


Skriv en ny kommentar



Navn:

Mail:

Bloggadresse:

Kommentar:


Trackback
Trackback-URL for dette innlegget:
http://blogsoft.no/trackback/ping/26582005